Majsorm äter inte

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Noodle:
Hej, min majsorm som är ca 7 år gammal åt senast för lite 1 månad sedan, han ömsade för ca 3 veckor sedan, så det är inte anledningen till att han inte äter, och han ömsade bra. Jag börjar bli orolig för annars äter han alltid. När jag lägger in musen så är han aktiv och det ser ut som att han letar efter den, men när han är vid musen så visar han inget intresse, vad kan det finnas för anledning till att han inte äter? 

Medlem i SHF
3997
5019
Jonas_:
Våren är parningstid för många ormar, många framförallt hanar fastar denna tid. Inget konstigt eller ovanligt. 

3
0
Noodle:
Tack, men hur länge kommer det dröja tills han vill äta igen? 

14
5
elvainwonderland:
Svårt att säga tidsmässigt hur länge det kan hålla i sig. Har en kungssnok här hemma som också är mer sugen på damer än på mat just nu. Full fart  där inne inne i terrariet. Jag brukar ge honom mat var 14e dag. Han skippade maten förra veckan så nästa helg ska jag testa att ge honom igen. Hade även en majsormshane som också körde en fasta när parningstiderna kickade igång. Jag fortsätter erbjuda mat men han får som sagt vänta lite mellan gångerna och jag räknar med lite svinn :)

3
0
Noodle:
elvainwonderland skrev:
Svårt att säga tidsmässigt hur länge det kan hålla i sig. Har en kungssnok här hemma som också är mer sugen på damer än på mat just nu. Full fart  där inne inne i terrariet. Jag brukar ge honom mat var 14e dag. Han skippade maten förra veckan så nästa helg ska jag testa att ge honom igen. Hade även en majsormshane som också körde en fasta när parningstiderna kickade igång. Jag fortsätter erbjuda mat men han får som sagt vänta lite mellan gångerna och jag räknar med lite svinn :)

Tack för svaret, jag fortsätter väll erbjuda honom mat lite då och då i forhoppning att han vill äta
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild