Östlig halsbandsleguan, Crotaphytus collaris

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
1
DavidGrZ:
Hej!

Är intresserad av halsbandsleguaner och undrar hur stort terrarie en behöver och hur mycket en kostar? Undrar även om det finns någon/några uppfödare?

94
66
Emeraldswift:
DavidGrZ skrev:
Hej!

Är intresserad av halsbandsleguaner och undrar hur stort terrarie en behöver och hur mycket en kostar? Undrar även om det finns någon/några uppfödare?

Jag skulle säga att 150 60 60 är att rekomendera då det är en väldigt aktiv art. Priset ligger lite över tusenlappen st oftast för collarisen mvh

5
1
DavidGrZ:
Tack Emeraldswift. Vet någon vart de går att få tag på en?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Håller med om att de behöver så stort som möjligt, de är väldigt aktiva ödlor som springer mycket.
Går säkert att få tag på någon mässa, vet att både Ormar & sånt, samt diverse andra hade inne förra året.

Säkert kort lär väl annars vara Hamm.

Just nu är det ju dock lite knepigare då alla mässor är inställda pga omständigheterna.


5
1
DavidGrZ:

jag har läst mycket om ödlan men jag undrar om ni tycker det är en bra nybörjare ödla och vad är det bästa att mata dem med eller vad ni matar den med och hur mycket och ofta?


Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

DavidGrZ skrev:
jag har läst mycket om ödlan men jag undrar om ni tycker det är en bra nybörjare ödla och vad är det bästa att mata dem med eller vad ni matar den med och hur mycket och ofta?


Har du läst skötselrådet om arten?

Många av dina frågor finns besvarade där.

 

www.terrariedjur.se/caresheet/lizards/c_collaris

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild