Ny majsorm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
8
Adie98:
Hej! Med risk för att låta som en total nybörjare. Fick hem en ny majsorm juvenil igår, fick inte reda på när hon hade ätit sist och vill såklart inte störa henne medans hon håller på att boa sig. Så frågan är när jag borde erbjuda henne mat? 

200
258
Lordguras:
Alla gör väll olika men jag hade iaf erbjudit mat och tar den inte är det bara avvakta några dagar innan du prövar igen. 

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Och jag väntar minst 2-3 veckor med mat till nya ormar. Den svälter inte ihjäl iaf

200
258
Lordguras:
Som sagt alla gör vi olika

23
23
matteo:
Ge henne mat direkt!

17
8
Adie98:
Erbjöd henne mat i terrariet som hon tog direkt, hon fick ner allt utan problem sen gick jag och pysslade med annat. Dock när jag tittade till terrariet på kvällen igen så hade hon stött upp pinkisen.. Aldrig haft en orm som gjort så innan, vad är protokollet nu? Bara låta henne vara någon vecka sedan erbjuda mat igen? 

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Det kan bli så om man är för snabb med matning av nyinflyttade djur. Med risk för att bli tjatig, vänta några veckor istället. Ormar är skapta för att klara matuppehåll galant! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild