Timer/Brytare till Värmelampa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

61
12
Alliminati:
Någonting jag har märkt till på sistone är att jag har haft himla otur med timers när jag försökt ha det men har nyligen insett att det är med största sannolikhet har med ojordade och jordade uttag. Den timern jag har är med ett jordat uttag men sladden är inte jordad. (Jag vet inte hur jag ska förklara)

Men jag undrar om någon har tips på timers för ojordade sladdar eller liknande för jag hittar verkligen inget som verkar ens bra. Bild nedan på hur sladden (och den nuvarande timern) ser ut.


5088
3861
Tropfrog:
Nej, det finns varken ojordade utag eller timers i Sverige. Det förbjöds för länge sedan.

Du har väl helt enkelt överbelastad din timer?

Mvh
Magnus 

61
12
Alliminati:

Tropfrog skrev:
Nej, det finns varken ojordade utag eller timers i Sverige. Det förbjöds för länge sedan.

Du har väl helt enkelt överbelastad din timer?

Mvh
Magnus 


Det låter inte möjligt. Den funkade inte alls från början, och alltså. Den har en kontinuerlig drift setting och en timer setting. Har jag den på kontinuerlig drift så är den på men stängs inte av, medans när jag har den på timer setting så är den av och sätts aldrig på (och ja, jag har det inställd på när den ska va igång och av)

detta är den timern jag har:

www.clasohlson.com/se/Kopplingsur/p/36-5573


5088
3861
Tropfrog:
Om det är fel på timern så är det bara att lämna tillbaka den. Men läs manualen ordentlig innan. Det kan vara ett användarfel.

Mvh
Magnus 

61
12
Alliminati:
Tropfrog skrev:
Om det är fel på timern så är det bara att lämna tillbaka den. Men läs manualen ordentlig innan. Det kan vara ett användarfel.

Mvh
Magnus 


Ska köpa ny ändå för den köptes för ett år sen så har inte manualen längre. Får typ testa mig fram på timers.Tack för hjälpen ändå

99
86
murbo:

Alliminati skrev:


Ska köpa ny ändå för den köptes för ett år sen så har inte manualen längre. Får typ testa mig fram på timers.Tack för hjälpen ändå



Använder den här från Clas O. 

www.clasohlson.com/se/Digitalt-kopplingsur-mini/p/36-4600

funkar bra både för jordade kablar och eurokontakter (den du har på bilden). Det som man får ha koll på  med den är att när man ska ställa in den första gången (eller när den legat i en låda ett tag) så använd ex. en penna och återställ enheten så kommer den igång på en gång. Displayen är lite dåligt belyst så ställ in den under en lampa eller använd en ficklampa om det är för mörkt att se :-) 

Ett mycket stort plus är att eftersom den är digital så är den helt ljudlös samt att man kan ställa in det på minuten :-)


206
224
Danne72:
Du måste klicka upp dom små plastbitarna den tiden som du vill att den ska vara i drift. ser inte ut att vara gjort på din bild?
Alliminati skrev:
Någonting jag har märkt till på sistone är att jag har haft himla otur med timers när jag försökt ha det men har nyligen insett att det är med största sannolikhet har med ojordade och jordade uttag. Den timern jag har är med ett jordat uttag men sladden är inte jordad. (Jag vet inte hur jag ska förklara)

Men jag undrar om någon har tips på timers för ojordade sladdar eller liknande för jag hittar verkligen inget som verkar ens bra. Bild nedan på hur sladden (och den nuvarande timern) ser ut.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild