TIPS! Smart terrarium/inkubator i mobilen!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

173
261
ricard:


Hej!

Av en händelse ramlade jag på denna SMARTA grej. Det är en digital termo- och hygrometer som man JÄTTEENKELT synkar med telefonen (Android och iOS) och där du kan ställa in gränsvärden så du får LARM om temperaturen är för låg eller för hög i din äggläggningslåda, äggkläckare, solplats i terrariet, rättuppfödarrum etc. Man kan välja att bara ha sensorerna och då går de via Blutooth. Om man vill ha koll vart man än är (vettigt om man vill ha nytta av larmet!) så skaffar man också Gateway. Då får man notiser om något inte står rätt till, och kan när som helst kolla temp och fuktighet. (du som har cigarrer, en dyr akustisk gitarr eller ett växthus kan också ha massa nytta av det här - för så tänker jag om de sakerna ....)


Jag tänker att man med denna enhet kan ha JÄRNKOLL på 
- äggkläckare
- äggläggningsplats
- solplats
- sval plats
- rummet/garderoben med musburarna
- terrarierummet

Allt kan läsas i telefonen. Förut har den inte funnits i Sverige utan man har fått köpa på Amazon. Nu finns en svensk handlare som DESSUTOM har en rabattkod!


Jag inser att denna post låter som värsta reklaminlägget, men det här verkar verklgien vara en riktigt bra grej. Lägger upp en länk till en ormkille som kör på det här, och länk till sidan man kan handla på. 

Tänk att få ett LARM direkt i telefonen om något är fel!? Jag skulle i allafall sova bättre ...


ORMKILLE:


Svensk hemsida att handla på (direktlänk till sensor och Gateway)
www.lohelectronics.se/product/search?search=sensorpush&description=true&sort=relevance&order=DESC

KOD för 15% introduktionsrabatt: sensorpush 

Hoppas detta hjälper någon! Beställer själv 5+ 1 nu. 


173
261
ricard:

Här är min egen utvärdering efter ett år. Sjukt nöjd! 


173
261
ricard:
Så dåligt forum! Att man inte kan redigera ett inlägg där en länk inte funkar 2021 är ... inte bra. Och att man inte kan göra en förhandstitt så man ser om länkar funkar mm, det är ungefär lika dåligt. Och slutligen att man inte får notiser vid svar, men det har jag påpekat sedan den här sidan drogs igång. Men men. Allt är inte dåligt. De här grejorna till exempel. Och terrariegeneratorn är kalas! Och Anders som driver sidan likaså. En toppenkille, men just dessa bristerna får jag SPUNK på!



youtu.be/mb9-7GniP7Y

173
261
ricard:
Försökte ta bort detta inlägg men det gick inte. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild