Gissa krypet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 18

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
nu har det inte kommit så många gissningar så någon annan får lägga upp en ny bild då den verkade vara för svår för er, om det inte har kommit en ny bild imorgon så lägger jag upp en ny bild.
det var en Elliptorhina javanica.

93
72
RainbowVess:

LLätt eyyy?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
EmanuelKarl skrev:
nu har det inte kommit så många gissningar så någon annan får lägga upp en ny bild då den verkade vara för svår för er, om det inte har kommit en ny bild imorgon så lägger jag upp en ny bild.
det var en Elliptorhina javanica.

glömde skriva att den är fotad på borås tropikhus =)
RainbowVess skrev:

LLätt eyyy?

ingen aning om vad det kan vara =(

306
101
thatreptileguy:
RainbowVess skrev:

LLätt eyyy?

Hymenopus coronatus? 

93
72
RainbowVess:
thatreptileguy skrev:

Hymenopus coronatus? 


Nope, första ledtråden; Skymningsaktiv.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
RainbowVess skrev:


Nope, första ledtråden; Skymningsaktiv.

Du får nog ge en till ledtråd.


7
5
CWDragonX:
RainbowVess skrev:

LLätt eyyy?

Ser ut som vingspetsen på en Elefant Mal (Deilephila elpenor)
Edit: Heter visst Snabelsvärmare på svenska

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
RainbowVess skrev:

LLätt eyyy?

För det första så är googlebilder inte ok (glömde skriva det i första inlägget men i terrariedjur.se's regler står det att "allmänna regler och svensk lag gäller över hela sajten" och googlebilder är ibland skyddade enligt upphovsrättslagen och det förbjuder användning av dom alltså kan det vara lagbrott och är förbjudet här på sidan). Jag säger inte att det är googlebilder men när jag googlade på arten som CWDragonX gissade på och hittade en bild på Google som såg ut exakt som din bild fast inte beskärd och är det den så är det ej ok. Och om CWDragonX har rätt så är den inte listad som art här vilket den ska vara i denna tråd (att den ska vara listad som art här har Daniel_S missat, det gjorde även McPede men innan jag han kolla tråden så gissade swedishsnakemaffia rätt på hans bild)

93
72
RainbowVess:

EmanuelKarl skrev:

För det första så är googlebilder inte ok (glömde skriva det i första inlägget men i terrariedjur.se's regler står det att "allmänna regler och svensk lag gäller över hela sajten" och googlebilder är ibland skyddade enligt upphovsrättslagen och det förbjuder användning av dom alltså kan det vara lagbrott och är förbjudet här på sidan). Jag säger inte att det är googlebilder men när jag googlade på arten som CWDragonX gissade på och hittade en bild på Google som såg ut exakt som din bild fast inte beskärd och är det den så är det ej ok. Och om CWDragonX har rätt så är den inte listad som art här vilket den ska vara i denna tråd (att den ska vara listad som art här har Daniel_S missat, det gjorde även McPede men innan jag han kolla tråden så gissade swedishsnakemaffia rätt på hans bild)



Kan ärligt säga att jag skiter i upphovsrättskydet då jag inte har för avsikt att tjäna pengar på det...
Det är i princip det lagen är till för, att visa andras bilder utan att tjäna pengar på dem ska inte vara ett problem.

Polisen kan ju komma hit och sätta dit mig för en bild på google... visst...

 

CWDragonX skrev:

Ser ut som vingspetsen på en Elefant Mal (Deilephila elpenor)
Edit: Heter visst Snabelsvärmare på svenska
 

Yes det är en Större Snabelsvärmare! 


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
RainbowVess skrev:



Kan ärligt säga att jag skiter i upphovsrättskydet då jag inte har för avsikt att tjäna pengar på det...
Det är i princip det lagen är till för, att visa andras bilder utan att tjäna pengar på dem ska inte vara ett problem.

Polisen kan ju komma hit och sätta dit mig för en bild på google... visst...

 

 

 

 

 

Yes det är en Större Snabelsvärmare! 


hur som helst så fanns den inte listad som art här men nu glömmer vi det. Förlåt mig så jättemycket men jag glömde skriva "ej googlebilder" i mitt första inlägg. I övrigt är jag ingen expert på lagar och jag har alltså missuppfattat den här lagen. Men efter som jag glömde skriva ej Googlebilder och jag hade missuppfattat lagen så fanns det inget som sa emot det. Men som sagt: nu glömmer vi detta
Logga in för att posta i forumet
Sida av 18
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild