Sköldpaddor och fiskar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

48
2
TurtlePower:
MaryJanee skrev:


...Har du tagit åt dig av NÅGOT som folk skrivit? Du har fått typ 20 anledningar till varför det inte skulle funka. Visst det har inte hänt något, än sålänge. Du startade ju tråden med att fråga OM det skulle fungera

Har du ens sett vad jag har skrivit? Jag är så trött på allt det här så jag tar bort övervakningen.

154
87
MaryJanee:
TurtlePower skrev:

Har du ens sett vad jag har skrivit? Jag är så trött på allt det här så jag tar bort övervakningen


Ja du har skrivit att du satt ett par fiskar och två olika arter sköldpaddor i ett för litet och otillräckligt akvarium utan någon som helst koll på vad dom olika arterna kräver. Sen blir du sur när folk påpekar detta och vägrar att lyssna.

194
165
JoakimLundgren:
TurtlePower skrev:

har du äns sätt vad jag har skrivit? Jag är så trött på allt det här så jag tar bort övervakningen


Varför vägrar du konsekvent att svara på vilka arter av malawiciklider du har? Den info hade underlättat om du vill ha svar på din ursprungsfråga. 

48
2
TurtlePower:
MaryJanee skrev:


Ja du har skrivit att du satt ett par fiskar och två olika arter sköldpaddor i ett för litet och otillräckligt akvarium utan någon som helst koll på vad dom olika arterna kräver. Sen blir du sur när folk påpekar detta och vägrar att lyssna.

Ja det verkar inte som du har läst vad jag har skrivit

48
2
TurtlePower:
JoakimLundgren skrev:


Varför vägrar du konsekvent att svara på vilka arter av malawiciklider du har? Den info hade underlättat om du vill ha svar på din ursprungsfråga. 

Det här är det sista jag skriver för jag orkar inte ha mer med den här tråden att göra



1229
464
leedragon:

TurtlePower skrev:

Du, Det har ett stort skäpps vrak, och andra gömställen, Så det är bra, Och så simmar dom ju bland sköldpaddorna utan att paddorna gör något

det är sköldpaddorna behöver gömnstället om de andra sköldpaddor skulle börja mobba dem.



du sa själv att sköldpaddorna har nafsat på fiskarna under veckan du har haft dem?



lyssna på ett vettigt råd skaffa åtminstone en till akvarium OM du skulle se att de börja strula till det.


194
165
JoakimLundgren:
TurtlePower skrev:

Det här är det sista jag skriver för jag orkar inte ha mer med den här tråden att göra




Ok, vissa malawiarter är större rovfiskar, vissa är små med lugnare temperament. Det är relevant att veta vilka artr du har om vi ska kunna svara på om det är någon fara för fisk eller sköldpaddorna att bo tillsammans.

48
2
TurtlePower:
leedragon skrev:

det är sköldpaddorna behöver gömnstället om de andra sköldpaddor skulle börja mobba dem.



du sa själv att sköldpaddorna har nafsat på fiskarna under veckan du har haft dem?



lyssna på ett vettigt råd skaffa åtminstone en till akvarium OM du skulle se att de börja strula till det.

 


Nej dom mobbar inte varandra och nej jag sa inte att dom har nafsat, dom har nosat på dom

1229
464
leedragon:
TurtlePower skrev:

Nej dom mobbar inte varandra och nej jag sa inte att dom har nafsat, dom har nosat på dom

be that as it may. du har haft dem i en vecka du vet inte än om de mobbar varandra eller ej, förstår du mitt poäng med en till akvarium?

126
64
Mikachu:

Bara en liten varning.. 

 

150x50x50 (375l) akvarium har du..

En gulbukade ska ha 0.6m2 yta, samma gäller för karterna. Ex 100 x 60cm (sedan 30cm djup minst) för en padda av den storleken. det är MINIMI mått, alltså minsta tillåtna enligt svensk mesig lag. Efter det kan man bli bötfälld ellerev tvingas sälja djuren om man inte följer reglerna. Du har 0.75m2 yta till 4 paddor som blir nästan 20cm över skalet. + Fiskar i vattnet. Vattnet är nog inte är 50cm djupt (då det skulle vara svårt att ha landdel som går över terrariekanten), så frågan är om det är iaf 30cm djupt. Men sen ska ju även ett lager med sand/grus i botten få plats så det drar väl av en 5cm. Fiskarna vad jag vet från när min pappa hade vill gärna ha lite mera höjd på vattnet än 30cm.

 

Om du har två småå landdelar blir det ju kanske 25x50cm landelar + 2 = 50x50cm i landdel och då 100x50cm vattenyta. En, kanske två paddor får plats på en landdel åt gången för att sola sig från alger och äckel, värma sig för att smälta maten osv. Sedan att få plats med någon grotta eller så på så små landdelar? Är det inte trång för dom? Tänker även att filteroch pump ska få plats i vattnet också. Måste bli smutsigt väldigt fort? Tänker på att det ska vara praktiskt för dig också oavsett hur du har djuren, eftersom du såklart vill att de ska må bra. 

 

Djur gör allt vad de kan för att överleva, så fel ph (måste ändras snabbt hit och dit i så lite vatten till så många djur!) kan över tid skada fiskarna. Stress över en tid för paddorna påverkar dom. Det kan ju vara annat än direkta skador som du ser på dom. Bakterierna i vattnet om du inte byter ofta kan ge ögoninfektioner till paddorna som kostar en del hos veterinären, om du inte tänkt avliva dom om det blir problem för att det kostar för mycket. Mycket kan hända som man inte ser med ögat i trånga utrymmen!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild