Exoterra äggkläckare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

8
3
Gurrha:
har en äggkläckare från exoterra som sluta funka.
Tempen sensor  funkar då den ändras efter rums temperaturen.  Men den varken höjer eller sänker graderna i äggkläckare.

Nån som vart med om liknande och vet vad felet är?

Medlem i SHF
4043
5086
Jonas_:
Jag skulle ha lämnat tillbaka den och byggt en egen äggkläckare, har hört så mycket dåligt om dom där kläckarna från exo-terra :P Verkar inte vara jätteovanligt att dom slutar fungera utan anledning. Andra har säkert andra åsikter och erfarenheter, men jag personligen hade valt nåt annat märke om jag köpte en kläckare, annars rekommenderar jag som sagt att fixa ihop en enkel egen kläckare :)

8
3
Gurrha:
Hittat felet och åtgärdat kostade 18kr att laga

417
249
KANDARBA:
Vad vad felet? 

8
3
Gurrha:
KANDARBA skrev:
Vad vad felet? 

Byte ut en komponent vid namn tec1-12705 som sitter under ett kylar element på baksidan av äggkläckare 
Köpte komponenten från wish tog liten stund att få men värt de.

Har du liknade fel kan jag ge lite bättre beskrivning hur jag gjorde.

1
1
1212viktor:
Gurrha skrev:

Byte ut en komponent vid namn tec1-12705 som sitter under ett kylar element på baksidan av äggkläckare 
Köpte komponenten från wish tog liten stund att få men värt de.

Har du liknade fel kan jag ge lite bättre beskrivning hur jag gjorde.

ja jag har ett exo terra kläckare spelar ingen roll vad jag ställer den på får ej upp temp har testat även att ställa om med knappen mute/normal o nä får upp till 22-24 grader har även ställt upp temp  upp mot 45-46 grader händer inget så vore tacksam om vi kunnde ta nått via mail eller nått om hur man fixar det Mvh Patrik

8
3
Gurrha:
1212viktor skrev:

ja jag har ett exo terra kläckare spelar ingen roll vad jag ställer den på får ej upp temp har testat även att ställa om med knappen mute/normal o nä får upp till 22-24 grader har även ställt upp temp  upp mot 45-46 grader händer inget så vore tacksam om vi kunnde ta nått via mail eller nått om hur man fixar det Mvh Patrik

Låter som de är samma typ av fel. Tomelillen@hotmail.com skicka ett mail så kan jag försöka hjälpa dig

1275
1725
Falk:

Det finns inget som exoterra gör som har bra kvalitet, inget!

Dom klarar inte ens av att tillverka pålitliga analoga temp och hygrometrar.


8
3
Gurrha:
Falk skrev:
Det finns inget som exoterra gör som har bra kvalitet, inget!

Dom klarar inte ens av att tillverka pålitliga analoga temp och hygrometrar.


Vet jag inget om. Men tyckte de såg ut som en shyst nybörjar äggkläckare. Tyvärr han jag inte ens använda den 2 dar innan den sluta funka. Tur nog inga ägg i den ?


146
85
Lovet:
Falk skrev:
Det finns inget som exoterra gör som har bra kvalitet, inget!

Dom klarar inte ens av att tillverka pålitliga analoga temp och hygrometrar.


Exoterra gör absolut vissa saker som inte håller måttet men att säga att inget av det dom gör håller kvalitet håller jag inte med om, jag tycker t.ex att deras terrarium är riktigt bra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild