Leopardgeckos och Amerikansk dossköldpadda?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

109
14
Tyris:
Hej!
Jag ska skaffa Leopardgeckos men jag vill gärna ha en landsköldpadda också. Kan man ha en Amerikansk dossköldpadda tillsammans med leopardgeckos?

504
396
Crippa:
Absolut inte. Man ska inte blanda arter överhuvudtaget sen lever de i olika miljöer och leopardgeckon är nattaktiv!

109
14
Tyris:
Men skölpaddan är ju också nattaktiv!

504
396
Crippa:
Det spelar ingen roll. Finns många nattaktiva djur men man ska fortfarande inte ha två olika arter ihop, dessutom så lever de i helt olika miljöer så det hade blivit helt fel! Läs på ordentligt innan du skaffar dig ett djur, verkar inte som att du har gjort det.. vill inte verka elak men säger det för djurens bästa!

109
14
Tyris:
Ok:-)

593
551
Redfoot:
Vem påstår att sköldpaddan är nattaktiv?
/R

2048
773
psyjoh:
Det hade nog blivit på tok för fuktigt för en leopardgecko om nu sköldpaddan behöver vatten. Känner inte till sköldpaddsarten men leopardgeckos ska ha ett torrt klimat och istället ha en fuktgrotta eller något liknande mikroklimat där de får sin fukt ifrån. 

544
424
Gibblo:
Nej det låter lite galet.

504
396
Crippa:
Den som skrev faktabladet på denna sida Redfoot! 

593
551
Redfoot:
Tack Crippa för info.
Jag vet inte vem som skrev det faktabladet men fel är det. De är aktiva tidigt på morgonen och äggläggande honor sent på kvällen då dom gräver men för övrigt sover de under natten. Ska skriva till Anders och påpeka detta. 
/R
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild