Malmö Tropikmässa - Vad köptes? -Vad tycktes? =)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

382
36
MariBarita:

Jag blev glatt överaskad över antalet utställare (det var mkt sämre utbud i somras)

Jag kom hem med:

5 klockgrodor

2 olika sorters akvarieväxter

små matskålar (till mina jungfrugeckos)

Fick även med mig en ventilationslist (tack Jocke =) )

 

Det enda som jag såg som gjorde mig lite ledsen var att en utställare hade med sig väldigt magra klockgrodor =( (som han dessutom skulle ha 150kr/st för )

Om man bortser från det så var det en väldigt lyckad mässa =)


1663
779
fluffis:

Jo, det var trevligt. Jag kom hem lite lite tillbehör.


45
77
logain:

Jag är supernöjd! Jag köpte tillbehör, syrsor, kackerlackor, gräshoppor samt en grottgecko och en skäggagam.


366
156
Linus:

Jag är supernöjd! Ganska så liten mässa, och nästan mer kringgrejer än djur. Men det fanns lite ovanligare grejer än man vanligtvis ser, och det var inte helt smockfyllt med leosar och majsormar.

kom hem med en majsormsjuvenil, och foder samt lite tillbehör.

Ett tips, och något slags varning, gällande Exo-Terras värmekablar: När det står att värmekabeln är 3,5 meter lång betyder det att den är hälften så lång........ För de räknar tydligen med elkabeln fram till själva värmekabeln i de siffrorna. Så den kabel jag köpte för att kunna använda för att värma flera terrarium på en gång får jag nu nöja mig med att den nog bara kommer kunna värma ett enda.

 

Åh, och bland det bästa med dagens mässa (förutom majsormen då)var att jag köpte ett suuuuperfint Morelia spilota-kranium. Om det var någon som missade bordet med kranierna så kan jag bara beklaga. det var så himla häftigt (och billigt!)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag var rejält sugen på att köpa en blåtungad skink, men köpte en massa inredning och grejer istället, så kan jag köpa en skink senare när jag sett att det blivit rätt temperatur i terrariumet etc.

Köpte även en liten tigersalamander åt AjPaj, så den ska hon få när jag sticker till Stockholm nästa helg :)

Tyckte mässan var kul. Lite ovanligare grejer som linkmeister påpekat. Gillade framförallt bordet med salamandrarna. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild