Brachypelma smithi lite hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

127
7
rencore:
Kommer aförmodligen bli en hona på 5-7 cm, den kan jag ha i en mindre plastlåda sålänge då? Jag tänkte på allt nät som spinns, tar man bort det ?

58
35
philer:
bara spindeln har ett heltäckande gömställe, vatten  och lite ventilation så bryr den sig inte var den bor. plastlåda funkar utmärkt, ett glas terrarium är mer för din skull än spindelns. de kräver väldigt lite utrymme och min b.smithi spinner mest marknät som den använder för att känna sin omgivning och det tar man inte bort. Jag tar iof nästan aldrig bort nät bara om man ser att det är ordentligt förstört.

127
7
rencore:
Då får man anpassa vattnet för spindeln också, om det är för mycket vatten är det risk att hon drunknar ? Är spindlarna snabba ? Låt oss säga att jag tar upp den, finns risken att den spinger iväg och jag inte hittar den? Varför kan man inte ha för stort terrarium igentligen ? naturen är ju hur stor som hälst ? 

58
35
philer:
Absolut B.smithi är ganska lugn men man kan kolla humöret på dem (för det varierar) innan man plockar upp dem. spindlar kan vara snabba och rusa jag hade en king baboon sling som smet hittade den efter mycket bry =) men vissa arter är snabbare än andra och B.smithi är en kanon spindel både vacker och relativt lugn. Ha en pensel i beredskap som du kan mota spindeln med om den vill gå iväg. Jag tror inte att spindeln bryr sig om utrymmet  men ju större du har desto svårare blir det för den att hitta maten. drunknar gör den inte men du kan ju ha en mindre vattenskål än benspannet på spindeln för säkerhetskull

741
681
Binks:
Den största anledningen till att du inte ska ta upp den (förutom att det stressar den) är att OM den biter dig, hoppar eller något så kommer den dö när den slår i golvet.

127
7
rencore:
och det med humöret är väll sånt man lär sig mer allt eftersom antar jag ? Ja jag tycker den är väldigt vacker, och vad jag har läst som du säger så ska den vara lugn! Du menar en pensel ? bokstavligt talat alltså ? :) Jaa det låter rimligt det med maten 

127
7
rencore:
Kommer aldrig plocka upp den själv,  Men jag kommer nog försöka så hon går upp själv i min hand om den vill  :)

58
35
philer:
ja du smeker henne lite på bakbenen med pensel så går hon framåt så kan du styra henne, där märker du om hon inte är på humör och kanske ställer sig i försvarsställning. Jag har ej blivit biten men som sades här tror jag det farligaste med bettet är att man kanske rycker till och kastar iväg spindeln så det får man ha i åtanke.

127
7
rencore:
ja det lär man ju definitivt göra.  Ja okej jag förstår :) men om hon är på humör kan man styra upp henne i tex handen ? Vad skulle mera hända med mig om jag blev biten ? sjukhus ?

58
35
philer:
Nej bara om du är allergisk giftet i sig är inte starkare än en geting, De har dock större gaddar så jag antar att det kan kännas lite. Sen vet jag inte hur det är med stelkramp jag vaccinerade mig nyligen igen så jag är inte orolig för det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild