Skulle verkligen behöva tips och förslag!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
mmorot:
Hej.
Vi behöver bygga nytt åt vår majsorm som vuxit ur sitt nuvarande terrarie.
Ni som har bra hemmabyggen skulle gärna få komma med tips här.
Är tex en gammal vanlig vit garderob en acceptabel grund? (Liggande) Eller är det dumt?

1663
779
fluffis:
Hej!
Det finns miljoner sätt att bygga terrarier på. Alla sätt är bra förutom de dåliga :)
Blir inte terrariet väldigt brett om du använder en hel garderob?
Tänk på att måttet ska stämma efter storleken på ormen, det ska vara lätt att rengöra (intorkat bajs är inte kul) och så måste det finnas värme, ventilation och gärna ljus.
Vill du ha mer hjälp så berätta mer och rita gärna en skiss över vad du tänkt dig.
Lycka till!

10
0
hp_:
hejsan. ja körde ett hemmabygge ur garderob synpunkt ! sågade ut 2 stora hål i fronten som ja satte glas i ! sen fixade vanligt grindlås på locket där uppe, vent på båda sidor både uppe och nere , sågade ut en ruta på ca 20x20 och slåg dit nät på :) så 4 sådana på varje sida, . du ska ju inte ha fukt så behöver ju ej behandla garderoben, däremot kan du ju såga ut en stor ruta i dörren som då kommer ligga uppåt ! och dra dit ett nät på ( finns vanliga grillgaller till bilar på biltema som funkar klockrent och är billigt ! ) 
där kan du ju sen sätt en lysramp då majsorm ej behöver nån direkt värme, ( matta i terrariet funkar ju klockrent) 
då har du ett shysst "snyggt" för att inte tala om stort terrarie till dina majsormar :) jag delar även med mig av en bild av mitt, 
mitt är ju ej garderob så ja byggde ju in mitt lyse :) 

10
0
hp_:
jag fick ej in bilden i forumet så jag lägger upp en bild på min sida bland mina foton.
där kan du se lite hur jag menar ! 
på bilden hade ja delat av det till halva kps och halva skäggagamer ! 
men du kanske får en inblick i mitt bygge där :) 
vill du ha lite mer hjälp så finns ja alltid till hands :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild