Visa upp era terrarier

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 41

48
26
Sollien:

347
220
Newton:


Fem av mina (räknar) 10 terrarium. (plus ett som bara står och ska skänkas/slängas)

Tre av dessa är tomma, men i det stora till vänster kommer ny hyresgäst på söndag. En Chamaeleo calyptratus :)

Förutom dessa finns tre Exo Terra i sovrummet och ett större glasterra med en F. Pardalis snett bakom mig i bild.

Zinkhyllan ska bli foderdjursställning.. Nu står det lite allt möjligt p.g.a. jag nyss flyttat in :)


67
33
FinnW:

Några salamander burkar hos mig.

57
37
MickeyMike:

Den här pjäsen står i sovrummet bredvid sängen. Min fru, som inte riktigt förstår tjusningen med reptiler, ville inte ha terrariumet i vardagsrummet.


27
6
Mallme:
Lite mörk bild men det här här iallafall en del av vårt vardsrum. 5 spindlar, en skorpion, snart en phelsuma grandis och en hamster;-)

121
95
Kega:

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Tänkte passa på att visa upp mina halsbandsleguaners nya terrarie (170x60x90). Terrariet är byggt utav fluffis, och det har stått ett tag då jag fixat med lampor för att se till att det blir tillräckligt värme. Det sitter en värmelampa i den vänstra och en 35W HID i den högra. Utöver detta är det ett par LED-lampor i toppen av terrariet.
I fredags blev det lite inhandling av sand, jord och torv som jag och AdamsReptiles gjorde en blandning utav. Sedan inrede vi med grenar samt torkade ormbunkar som plockade i höstas.





Glada halsbandsleguaner:

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:
Snyggt Anders!

83
44
Michael_B:
Mrjansson92 skrev:
Såhär ser det ut just nu i vardagsrummet hos oss =) ena hörnet vid datorn är det ett 40x30x30 med en liten strumpebandssnok, ett 30x30x50 med 2sr ögonfransgeckos och det bredvid är ett egenbyggt 120x60x60 med en kalifornisk kungssnok =) i andra hörnet av rummet, bredvid tvn är det ett exo terra 60x45x45 med det senaste tillskottet, en liten kungssnok (normal morph) =) får se vart man gör av nästa, lite ont om plats med 2 pers i en 2a på 50 kvadrat utan att det blir som ett lager typ =P



Vad är det för leguan i terrariet till höger? Känner inte igen den arten. :)
Mrjansson92 skrev:
Såhär ser det ut just nu i vardagsrummet hos oss =) ena hörnet vid datorn är det ett 40x30x30 med en liten strumpebandssnok, ett 30x30x50 med 2sr ögonfransgeckos och det bredvid är ett egenbyggt 120x60x60 med en kalifornisk kungssnok =) i andra hörnet av rummet, bredvid tvn är det ett exo terra 60x45x45 med det senaste tillskottet, en liten kungssnok (normal morph) =) får se vart man gör av nästa, lite ont om plats med 2 pers i en 2a på 50 kvadrat utan att det blir som ett lager typ =P





182
87
Mrjansson92:
Pigall skrev:

Vad är det för leguan i terrariet till höger? Känner inte igen den arten. :)



va? nu hänger jag inte med =P
Logga in för att posta i forumet
Sida av 41
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild