Max antal annonser!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

741
681
Binks:
Eller ha en inställning där man kan kryssa bort de typer av annonser man inte vill se haha

88
153
LunarBallReptiles:

Realboas skrev:
Är det folk som är intresserad av just kps så besöker dom DIN annons, är dom inte intresserade skiter dom i det, men dom som inte har något intresse för just denna art ska inte behöva skrolla sida upp och sida ner med samma annons med olika djur från samma annonsör när dessa enkelt kan få plats i EN annons..


Är väl inget att jiddra om. Är man inte intresserad av annat än BOA så finns det en enkel funktion.... (Se bild)
Då slipper man se allt man inte är intresserad av.....

Förstår inte problemet riktigt. När man går igenom annonser på en sida som dena får man faktiskt ta att det finns MASSOR med sånt man inte är intresserad av alls. Jag är inte intresserad av annat än just KP men inte sitter jag och gnäller över andras annonser ?!?!?!

Är man bara intresserad av leopardgeckos så skriv det i sökfältet så slipper ni se allt annat än det ni inte vill se....

ENKELT !!!!!!!!!!!!!!!

 


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:
Riktigt så enkelt är det ju inte, om någon skriver ex "Kungsboa","bcc", "bci" mm sin annons kommer ju inte den upp om du söker på "boa", utan endast de som skrivit just "boa" (vilket är väldigt vanligt och väldigt dumt då man bör använda vetenskapliga namn).

Om du själv har 10 olika Kunspyton att sälja av 10 olika morfer så behöver du ju inte lägga upp 10 annonser. Eller?


88
153
LunarBallReptiles:

Men det går att söka på olika saker som du själv skriver....

Jag skrev ju bara boa som ett exempel.

Om jag skulle vilja lägga 5 annonser på 5 olika morpher så är det väl upp till mig, eller möjligtvis site-admin om det inte skulle vara ok.
Dom som inte gillar ex. kungspyton kan ju bara rulla förbi, det är ju inte som så att ni får läsa igenom HELA annonserna utan bara en liten överskrift på vad som erbjuds.... =)


316
283
panterophis:
Men när man måste bläddra igenom 3-4 sidor med annonser från 2 användare så blir det jävligt irriterande

70
86
Realboas:
Kan inte annat än hålla med Panterophis, det borde vara en max gräns för hur många annonser man får ha ute tex som någon sa 3 st, vill man lägga ut fler måste man radera någon eller några av de gamla annonserna, finns hur mycket annonser som hellst här på sidan som inte är aktuella längre, där varan är såld men som inte tas bort utan nya annonser läggs till i stället, har man en kvot på 3 annonser att röra sig med så slipper man gammla damm råttor i köp och sälj och får då också ner antalet annonser som kan läggas ut. Då får vi inte 1 hel sida av kp annonser eller gecko annonser från en och samma uppfödare, vilket gör att fler får chansen att ligga kvar på första sidan med sin annons längre. För det är det som retar gallfeber på de flesta här, att när man lägger in sin annons så kommer Bosse Bärfis med sina majsorms morpher och lägger ut  15 annonser på en och var morph han säljer direkt efteråt och man är då plaserad i slutet av sida två eller värre.

429
254
JACLAR123:
Jag skulle inte börja, att sätta en begränsnig. Utan att börja med, att kunna lägga ut flera bilder i samma annons. Om det inte funkar så skulle man kanske sätta en gräns på ca 5 annonser. Jag tycker att 3 annonser är för lite. Man kanske är uppfödare av allt möjligt och måste därför kunna sätt ut en annons i varje kategori. 

379
399
Mr_B:

Tror precis som Realboas att problemet är för de som bara har en annons o lägga ut som drabbas hårdast vid dessa tillfällen. Finns ingen mening o ha så många annonser heller för den delen. Utan tror alla tjänar på att göra lite större annonser istället för många små. Så jobbigt är det inte o lista allt i en annons o fixa en ihopklippt bild på det man har. 

Men nått annat man kan göra är o sätta maxgräns för antal annonser/dygn eller nått så slipper man dessa långa rader med i princip samma annons med


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Det är ju tyvärr väldigt varierande mellan användare hur köp & sälj används. En person kanske enbart säljer ögonfransgeckos, och lägger upp annonser för detta. Då hade kanske vissa reagerat negativt till att de bara ser ögonfransgecko-annonser.

Om det däremot är en person som har mängder med olika arter, så känns det bra att ha det uppdelat för varje art eftersom det kan bli irriterande att behöva gå in på annonser som heter "reptiler" för att se vad för arter det gäller.

Man behöver därför hitta något bra mellanläge. Att kunna bifoga mer än 1 bild tror jag hade gjort att vissa uppdelningar med samma art hade minskat.

Det kanske även skulle gå att välja bort att slippa se specifika annonser som man sett tidigare och inte är intresserad utav.

Mycket går säkert att göra :)


379
399
Mr_B:

Tror de flesta inte störs av att en person lägger in 5 annonser med 5 olika arter, utan utav alla dessa färgvariantsannonserna. För ska vi va helt ärliga så är t.ex en Kungspyton en Kungspyton även om den har fått en specifikt morphnamn.

De som letar efter en specifik morph och art vet oftast redan hur färgsättningen ser ut eller på vilket sätt dessa skiljer sig inom arten. Vilket jag antar att man vill visa upp med denna typ av annonsering. 

Det är iaf lite så här jag resonerar o arten va bara ett av många exempel som brukar ha en sådan typ av annonsering.

Men som du säger detta är egentligen inget enormt problem. Och inget jag direkt stört mig på, men förstår de som gör.
Flera bilder i samma annons skulle säkert få ner antalet annonser.

Och finns säkert fler sätt än så o komma till en lite renare annonssida. Dock blir det svårt o få alla nöjda o glada.

För min del funkar snabbfunktionerna och sökfunktionerna riktigt bra om jag letar efter nått av behov. Kan va frustrerande med o annonsera om något själv som sagt. :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild