Tips på ödlor??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
0
_gecko_lover_:
Hejsan! Har ett helglas terrarium med måtten: L:50cm, H:40cm och D:30cm. Har ett likadant terrarium, bioaktivt med några jungfrugeckos. Finns det några andra ödlor jag kan ha i det? Typ Phelsuma klemmeri eller liknande? Kan tänka mig grodor också, men känns inte som att det finns så mycket som skulle trivas i den storleken. Tacksam för svar!

5104
3879
Tropfrog:
Jag anser det vara i minsta laget för både jungfrugeckos och andra trädlevande ödlor. Då tänker jag främst på höjden. L80 säger minst 25 cm högt. Räknat bort substratet som ju inte är tillgängligt utrymme så är det precis på gränsen till lagligt.

Jag skulle titta på marklevande små ödlor eller pilgiftsgrodor till det terrariet.

Men egentligen tycker jag nog att man bör bestämma vilken art man vill ha först och sen köpa terrarium som passar arten och inte tvärtom.

Mvh
Magnus 

6
0
_gecko_lover_:
Jag fick terrariet på köpet när jag införskaffade några flera jungfrugeckos. Ska kolla på pilgiftsgrodor.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild