Plexi/akryl terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

16
5
Carina90ka:
En till fråga, fäster fogskum på akryl/plexi?

16
5
Carina90ka:
Tropfrog skrev:
En mycket bra referens för att analysera situationen. 2000 kr per kvadratmeter. Glas är definitivt billigare. Så vad är fördelen med med pvc som rättfärdigar denna extra kostnad? Det enda jag ser är att det finns en möjlighet att det håller bättre för djur som försöker att med våld ta sig ut. Om man har djur som gör det bör man nog se över yta och skötsel, inte bygga säkrare fängelse.

Om du väljer att gå plastvägen så rekommenderar jag att man köper skivorna och fogmaterial och utrustning av samma säljare för att säkra att de är kompatibla med varandra.

Mvh
Magnus 

Mjo, men smken är som baken antar ja. Själv har jag nån ogrundad rädsla att glasterrarier ska spricka så fort ja tittar på dem???? och då att bygg i glas är super cringe.... ja vet inte.. Aja jag sitter ju just nu o spånar på om akryl ens är ett alternativ, ang monteringen o sånt, så inger är ju hugget ännu

5116
3882
Tropfrog:
Carina90ka skrev:
En till fråga, fäster fogskum på akryl/plexi?


Fogskum har ju egenskapen att svälla upp och låsa fast sig mellan två ytor. Om du skall bygga bakgrund från vägg till vägg som man normalt sett gör så kommer det garanterat att låsa fast sig även om själva vidhäftningen är låg. Jag skulle vara mer rädd för att trycket från skummet trycker på rutorna så att de bågnar utåt. I värsta fall trycker sönder fogar.

Mvh
Magnus 

16
5
Carina90ka:

Tropfrog skrev:


Fogskum har ju egenskapen att svälla upp och låsa fast sig mellan två ytor. Om du skall bygga bakgrund från vägg till vägg som man normalt sett gör så kommer det garanterat att låsa fast sig även om själva vidhäftningen är låg. Jag skulle vara mer rädd för att trycket från skummet trycker på rutorna så att de bågnar utåt. I värsta fall trycker sönder fogar.

Mvh
Magnus 


Ja, tänkte täcka väggarna o sen karva ut bakgrunden och på med silikon o kokosfiber... 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild