Hoppspindel sverige

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1
1
vanessanagy:

Tjena! 

Har hört att man kan hitta hoppspindlar här i Sverige. Vart kan man hitta dom? Hänger dom ute i skogen? 


5112
3882
Tropfrog:
Japp. Det finns cirka 50 arter hoppspindlar i Sverige. Bara att ge sig ut och leta:

artfakta.se/artbestamning/taxon/2001729

Mvh
Magnus 

74
79
c0rr1z:
Kan rekommendera facebook grupper - fanns en för strax över en månad sen som hade ungar till salu i en grupp jag är med i t.ex :)

17
8
Emma81:
Har ofta zebror på balkongen på sommaren. Du kan hitta hoppisar lite varstans. Beroende på art. Hittar du inga i skogen kan du kolla husväggar. Supersöta!

2
1
Evilina:
c0rr1z skrev:
Kan rekommendera facebook grupper - fanns en för strax över en månad sen som hade ungar till salu i en grupp jag är med i t.ex :)

Vilken facebook grupp? Letar själv
Är de inte svårt att hitta ute nu när det är kallt? 

74
79
c0rr1z:

Evilina skrev:

Vilken facebook grupp? Letar själv
Är de inte svårt att hitta ute nu när det är kallt? 


Den heter "Reptiler Spindlar Kryp Fiskar" :)

Kan vara så, men han verkar föda upp egna hemma hos sig så ingen fara där.


1
0
TinaCopenhagen:
Hej! Jag säljer Hoppspindlar - Regal jumping spider.

Tina

4
0
Michap:
TinaCopenhagen skrev:
Hej! Jag säljer Hoppspindlar - Regal jumping spider.

Tina

Jaså säljer du? Vilken art? Och bits dom? Har funderingar på att skaffa en. Men undrar lite om man kan hålla i dom? M.m.

5112
3882
Tropfrog:
Varför skulle man hålla i dem?

Mvh
Magnus 

1
0
anitaMAYA:
Hi everyone! I'm new here.. we recently owned a wonderful jumping spider Phidippus bidentatus "Maya". I'm wondering how to take care of a spider when you go on vacation? Can we give it to someone for safekeeping or? We live in Stockholm. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild